Ένα από τα πρώτα έργα που θέλει να δημοπρατήσει το νέο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών της τρικομματικής κυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) είναι η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων κάτω από τον χώρο της Γυμναστικής Ακαδημίας Αθηνών που βρίσκεται στην Δάφνη. Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 6.390.000 ευρώ και η δημοπράτησή του γίνεται με την μέθοδο παραχώρησης σε ιδιώτη - επενδυτή (ΣΔΙΤ) ο οποίος μετά την κατασκευή θα έχει υπό τον έλεγχό του το χώρο στάθμευσης για 30 χρόνια.
Το πρόβλημα της στάθμευσης στην Δάφνη είναι υπαρκτό και ταλαιπωρεί τους κατοίκους κυρίως από την ολοκλήρωση του σταθμού του μετρό στην περιοχή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες εργαζόμενοι από άλλες περιοχές (κυρίως νοτιοανατολικές) να επιλέγουν να μεταβούν στις δουλειές τους στο κέντρο, αλλά και αλλού, με το μετρό αφού πρώτα έφταναν ως την Δάφνη με το αυτοκίνητό τους. Η προχειρότητα όμως του σχεδιασμού και η αποσπασματική επιλογή έργων για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων εργολαβικών και τοπικών συμφερόντων, είχε ως συνέπεια την έλλειψη θέσεων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του τεράστιου όγκου των επιβατών. 12 χρόνια τώρα οι γειτονιές της Δάφνης απορροφούν όλο αυτό τον όγκο μετατρέποντάς τες σε υπαίθριες εκθέσεις αυτοκινήτων, όπου δεν πέφτει ούτε καρφίτσα. 12 χρόνια καμία πρωτοβουλία.
Πλέον, οι νέοι σταθμοί του μετρό μέχρι το Ελληνικό είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν την λειτουργία τους μέσα στους επόμενους μήνες. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την δραματική πτώση της κίνησης στο σταθμό της Δάφνης και περιορισμού της επιβάρυνσης που υπόκεινται οι γύρω γειτονιές. Αυτό αυτόματα καθιστά άχρηστο ένα υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.
Παράλληλα ο χώρος που επιλέχτηκε είναι από τους λίγους ανοικτούς χώρους άθλησης της Αθήνας όπου εκατοντάδες άνθρωποι καθημερινά επιλέγουν να γυμναστούν, να περπατήσουν, να παίξουν κλπ.
Τα ερωτήματα που εγείρονται γύρω από αυτή την πρωτοβουλία του Υπουργείου είναι πολλά. Το σημαντικότερο όμως είναι ένα: Γιατί επέλεξαν τώρα που φαίνεται στον ορίζοντα να λύνεται το πρόβλημα της στάθμευσης στην Δάφνη να κατασκευάσουν ένα τέτοιο έργο δαπανώντας υπέρογκα ποσά την ώρα που κόβονται μισθοί και συντάξεις από χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους αντίστοιχα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου