Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Ο Muhammad Ali για τον Paul Robeson

Bill Russell, Muhammad Ali, Kareem Abdul-Jabbar
Με αφορμή το θάνατο στις 3 Ιουνίου του μεγάλου αγωνιστή και αθλητή της πυγμαχίας Muhammad Ali τιμούμε τη μνήμη του δημοσιεύοντας για πρώτη φορά μεταφρασμένο στα Ελληνικά τηλεγράφημά του το 1969 στα 71 γενέθλια του Μεγάλου Αγωνιστή καλλιτέχνη σταλινικού Paul Robeson:
Paul Robeson
«Χαιρετίζω τον Paul Robeson, έναν από τους μεγαλύτερους, που γεννήθηκαν ποτέ στην Αμερικάνικη γη, και δυο γενιές πριν από μένα έδρασε ως πρωτοπόρος για την ελευθερία, τη δικαιοσύνη και για τα ίσα δικαιώματα του μαύρου λαού της Αμερικής, που όπως εγώ ο ίδιος και ο Robeson πλήρωσε πολύ ακριβά. Δεν λύγισε ποτέ και παραμένει φάρος της ελευθερίας για όλους. Ως πρωταθλητής πυγμαχίας βαρέων βαρών, νιώθω μια τιμή να χαιρετίσω τον Paul Robeson στα 71 γενέθλιά του που βοήθησε να ανοίξει ο δρόμος για την επερχόμενη νίκη.»



Δήλωση του Muhammad Ali με την οποία εξηγεί γιατί αρνήθηκε να καταταγεί στο στρατό των ΗΠΑ και να πολεμήσει στον πόλεμο του Βιετνάμ:

«Η συνείδησή μου δεν μου επιτρέπει να πάω να πυροβολήσω τον αδελφό μου ή κάποιον πιο σκουρόχρωμο άνθρωπο ή κάποιους πεινασμένους ανθρώπους που ζουν στη λάσπη για το χατήρι της μεγάλης ισχυρής Αμερικής.

Και να τους πυροβολήσω για ποιο λόγο;
Δεν με αποκάλεσαν ποτέ αράπη, δεν με λίντσαραν ποτέ, δεν με σνόμπαραν ποτέ, δεν μου στέρησαν την εθνικότητά μου, δεν βίασαν και δεν σκότωσαν τη μητέρα μου και τον πατέρα μου. Να τους πυροβολήσω για ποιό λόγο;
Δεν θα τους πυροβολήσω. Είναι μικρά μαύρα παιδιά, μωρά και γυναίκες, πως μπορώ να τους πυροβολήσω; Βάλτε με φυλακή.»
«Δεν γνωρίζω τίποτα για το Βιετνάμ και δεν έχω τίποτα να χωρίσω με τους Βιετκόνγκ. Τουλάχιστον, αυτοί δεν με φωνάζουν βρωμο-νέγρο»
Σε ελεύθερη μετάφραση: «Οι λευκοί στέλνουν τους μαύρους να πολεμούν τους κίτρινους για να προστατέψουν μια χώρα που αυτοί έκλεψαν από τους ερυθρούς, αυτή είναι η κατάταξη»

Δεν υπάρχουν σχόλια: